Ik bruis, jij bruist, wij bruisen
Ik haal de deksel van het blik en haal één voor één de kaartjes eruit. Het blik kreeg ik toen ik na 12 jaar afscheid nam van L1. ‘Terugblik op 12 jaar L1’ staat op de sticker. In het blik zitten 39 handgeschreven kaartjes van collega’s. Met persoonlijke herinneringen, bedankjes en succeswensen. Het blik staat op mijn thuiskantoor en eens in de zoveel tijd lees ik de briefjes nog eens door. De waardering voor wie je bent en waar je voor staat doet me goed.
Op de dag van mijn afscheid sprak de hoofdredacteur. Over mijn bevlogenheid en mijn drive om uitdagingen, ook privé, niet uit de weg te gaan. En dat hij mijn kritische houding, waardoor we elkaar ook vaak in de haren zaten, juist enorm had gewaardeerd als mede-journalist.
Waardering. Het is één van de belangrijkste pijlers waar je als werknemer op wordt voortgestuwd. Waardering die je krijgt als je afscheid neemt, als je een jubileum viert of als je dood bent. Bam.
Waarom wachten op dat éne moment?
Aandacht. Is niet verbonden aan vastgepinde momenten. Het moet er altijd zijn. Omdat aandacht je helpt om je door de lastige momenten heen te slepen. Of je laat inzien dat het succes van een bedrijf of project mede door jouw bijdrage tot stand komt. Of dat je weet dat je altijd op je collega’s mag terugvallen omdat ze zien dat er even teveel op je bord ligt. Investeren. Bedrijven die investeren in aandacht en waardering voor hun medewerkers creëren een plek waar je wilt zijn. Waar je bij wilt horen. Waar betrokkenheid en loyaliteit is. Die als een magneet werkt op nieuwe werknemers.
Na 17 jaar 100% Niki heb ik een helder doel voor ogen. Eentje waarin al mijn ervaring en kennis is gebundeld. Waar ik enorm veel energie van krijg. Waar ik samen met toffe sparringpartners aan heb gewerkt. Het doel kreeg een naam. Bruiskracht. Bruiskracht voor bedrijven en organisaties.
Het idee kwam voort uit de vaak open gesprekken die ik vanuit 100% Niki voerde met klanten. Ik haalde hierin super waardevolle informatie naar boven. Meer dan ik in mijn primaire opdracht kwijt kon. Dat begon te knagen. Er was namelijk meer voor nodig om het doel te behalen. Vraagstukken bleven liggen waar ik bedrijven écht mee kon helpen. Het werd mijn droom voor de toekomst.
De toekomst is nu. De overspannen arbeidsmarkt, de behoefte aan verbinding tussen medewerkers en de razendsnelle ontwikkelingen in de markt. Bedrijven kunnen wel wat bruiskracht gebruiken.
Bruiskracht creëert onvergetelijke momenten op het werk. Bruiskracht gaat verder dan dat ene piekmoment. We zijn er voor de lange termijn. Door te verrassen, verbinden en verrijken.
Ik bruis, jij bruist, wij bruisen. Dat is het doel voor 2024.